پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
داوری فرماندار مشهد

حوزه/ فرماندار مشهد گفت: امور مساجد، امروز نقش مساجد را احیا کرده و حرکتی که در دو سال اخیر در پایان ماه صفر صورت می‌گیرد، حرکت ارزشمندی برای جامعه‌ای است که افتخار مجاورت امام رضا(ع) را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، محسن داوری فرماندار مشهد مقدس در مراسم رونمایی از پوستر و اکران مستند "مزد خدمت"، اظهار داشت: همکاران مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با ابتکار عملی ارزشمند، در طرح هم‌محله امام رضا، اقدام فرهنگی، رفاهی و خدماتی مهمی انجام دادند.

وی با تبیین میزان تاثیرگذاری مساجد در تاریخ اسلام، تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) حکومت خود را از مسجد شروع کردند و دوران حکومتشان را نیز از مسجد اداره می‌کردند و انقلاب اسلامی ایران هم شروع و نتیجه‌اش از مسجد بود و قطعا ثمره آن در خط نهایی که ظهور امام زمان(عج) می‌باشد نیز در مسجد خواهد بود.

فرماندار مشهد ادامه داد: امور مساجد، امروز نقش مساجد را احیا کرده و حرکتی که در دو سال اخیر در پایان ماه صفر صورت می‌گیرد، حرکت ارزشمندی برای جامعه‌ای است که افتخار مجاورت امام رضا(ع) را دارد، این میزبانی همیشه در میان مشهدی‌ها وجود داشته ولی امور مساجد آن را سازماندهی نمود و به ظهور و بروز رساند.

داوری با بیان اینکه اعدادی که اسکان و اطعام اعلام می‌شود هر سال توسط مردم بوده، ابراز کرد: اگر تا دیروز زائر امام رضا(ع) با سردرگمی به مشهد می‌آمد، اما امروز با خیال راحت در این شهر حضور پیدا می‌کند و نوکران امام رضا(ع) دنبال زائر می‌گردند تا به او خدمتگزاری کنند.

وی با اشاره به تجلی خدمت امور مساجد در ایام تشییع شهدای خدمت، خاطرنشان کرد: همه دیدیم که در مراسم تشییع شهید خدمت نیز مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان همراهی خوبی در عرصه خدمت رسانی داشت.

فرماندار مشهد ادامه داد: یکی از کارهای مهم دیگر این مرکز طرح شهید اصلانی است که مشکلات مردم محلات حاشیه شهر از طریق مساجد شناسایی و برطرف می‌شود، مثل طرح تعریض پل دهرود که به برکت طرح شهید اصلانی انجام شد و دیگر در این منطقه ترافیک نیست و این از برکت پای کار آمدن مسجد بود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha